Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

«Best of the‘60s», «…Η αμφισβήτηση κάνει την τέχνη αληθινή…»

Έκθεση αφιέρωμα στη στη γενιά καλλιτεχνών του ’60 παρουσιάζει το Open C.A.S.E. 303 από τις 12 Μαϊου ως τις 5 Ιουνίου. Εκτίθενται έργα των Βασιλείου, Κοντού, Κανιάρη, Καρά, Κεσσανλή, Μιχαηλίδη, Ζούνη, Παύλου, Πράσινου, Πρέκα, Σόρογκα, Τσίγκου, Φασιανού, Chryssa κ.ά. από ιδιωτικές συλλογές. Επιμέλεια έκθεσης Αθηνά Σχινά, (Κριτικός και Ιστορικός Τέχνης). «…Η αμφισβήτηση κάνει την τέχνη αληθινή…»

Παιδική, Εφηβική και Εκπαιδευτική Γωνιά στη 13η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Με βασική προτεραιότητα, από την πρώτη χρονιά λειτουργίας της, την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας στα παιδιά, τους εφήβους και τους εκπαιδευτικούς, η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης οργανώνει κάθε χρόνο πολλαπλές εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν τόσο τις αφηγηματικές, διαδραστικές και εν γένει ευρηματικές παρουσιάσεις της τρέχουσας παραγωγής βιβλίων, όσο και την παρουσίαση θεμάτων που αφορούν την κοινωνική και σχολική ζωή όλων των συντελεστών της Εκπαίδευσης, αλλά και τους γονείς. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η Παιδική, η Εφηβική και η Εκπαιδευτική Γωνιά αποτελούν ίσως τους πλέον δυναμικούς πόλους έλξης των επισκεπτών της Έκθεσης.

Στη 13η ΔΕΒΘ οι ποικίλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους της Έκθεσης θα δώσουν τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγαλύτερους βιβλιόφιλους ν’ ανακαλύψουν τον κόσμο του βιβλίου καλύπτοντας όλα τα γούστα κι όλες τις θεματικές.


Praying for Palmyra: Russian maestro leads orchestra in ruins of ancient city

A Russian symphony orchestra led by Valery Gergiev has given a unique performance in ancient Palmyra, recently liberated from Islamic State militants. The concert was devoted to the victims of extremists, and intends to instill hope that peace can triumph over war and terrorism.


ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΡΕΣΝΕΦ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

17 Μαίου 2016 - 16 Ιουνίου 2016 - Ίδρυμα Ευγενίδου - Π. Φάληρο
 Κρίστιαν Μπρέσνεφ έκθεση ζωγραφικής Στο Ίδρυμα Ευγενίδου, 
την Τρίτη, 17 Μαΐου, στις 19:30 θα εγκαινιαστεί έκθεση 
ζωγραφικής με τριάντα έργα του Κρίστιαν Μπρέσνεφ, 
τα οποία φιλοτεχνήθηκαν στη Σίφνο 
από το 1972 έως και το 2000.

See more at: ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΡΕΣΝΕΦ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Μαζεύουν πλαστικά πώματα και τα κάνουν αναπηρικά αμαξίδια

O Εθελοντικός Φιλανθρωπικός Σύνδεσμος «Ευ Ζω»,
μαζεύει πλαστικά πώματα, τα ανακυκλώνει και με τα χρήματα που παίρνει 
αγοράζει αναπηρικά αμαξίδια για συνανθρώπους μας.

Βροχή διαττόντων από τον κομήτη του Χάλεϊ κορυφώνεται την Παρασκευή

Ο κομήτης του Χάλεϊ στο τελευταίο κοντινό πέρασμά του το 1986

Μετά τις Λυρίδες του Απριλίου, η επόμενη ανοιξιάτικη βροχή διαττόντων είναι οι Ήτα Υδροχοΐδες, οι οποίοι προέρχονται από σωματίδια της ουράς του κομήτη του Χάλεϊ και θα κορυφωθούν το βράδυ της Παρασκευής 6 Μαΐου και τα χαράματα του Σαββάτου 7 Μαΐου.

Εφόσον δεν υπάρχουν σύννεφα, το φαινόμενο θα είναι ορατό και στον ουρανό της Ελλάδας, αν και παραδοσιακά η καλύτερη παρατήρησή του γίνεται από το νότιο ημισφαίριο. Επειδή πάντως μόλις θα έχει προηγηθεί Νέα Σελήνη (στις 6 Μαΐου), ο νυχτερινός ουρανός θα είναι πολύ σκοτεινός, κάτι που διευκολύνει τις παρατηρήσεις. 

Στο βόρειο ημισφαίριο αναμένονται έως 30 διάττοντες ανά ώρα, κυρίως λίγο πριν από την αυγή, ενώ στο νότιο ημισφαίριο ο αριθμός τους φθάνει έως τα 60 μετέωρα την ώρα, με ταχύτητα 67 χλμ. το δευτερόλεπτο. 

Η ονομασία της «βροχής» οφείλεται στο ότι οι διάττοντες φαίνεται να προέρχονται από το άστρο Ήτα του αστερισμού του Υδροχόου. 


Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2016 στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου 
γιορτάζει για ακόμη μια χρονιά τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2016 
που διοργανώνει το ICOM, με θέμα «Μουσεία και Πολιτιστικά Τοπία», 
το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου παρουσιάζει, την Τρίτη 17 Μαΐου, 
έκθεση με τίτλο «Το Γκάζι: ένα πολιτιστικό τοπίο».


Live αλληλεγγύης για τους πρόσφυγες στο Gazarte στη μνήμη του Ντέιβιντ Μπόουι (15/05/2016)

Συναυλία αλληλεγγύης για τους πρόσφυγες του Ντέιβιντ Μπόουι 
στο Gazarte υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας 
του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR)

Réinventer Paris: Έκθεση αρχιτεκτονικής στο Contemporary Space Athens

Το Chicago Athenaeum Μuseum for Architecture and Design
σε συνεργασία με το European Centre for Architecture Art,
Design and Urban Studies παρουσιάζει και σας προσκαλεί
στην έκθεση αρχιτεκτονικής με τίτλο "Réinventer Paris"


Έκθεση με έργα της Pascaline Bossu στο Μουσείο Ηρακλειδών

Το Μουσείο Ηρακλειδών
εγκαινιάζει στις 12 Μαΐου 2016
την έκθεση Pascaline Bossu: Σχέδια - Ζωγραφιές - Φωτογραφίες,
Στιγμιότυπα από την Ελλάδα.

Η έκθεση παρουσιάζει σχέδια,
ζωγραφιές και φωτογραφίες της Γαλλίδας εικαστικού Pascaline Bossu,
η οποία ζει κι εργάζεται στην Αθήνα από το 2000. Βασικό της θέμα
είναι το επίκαιρο ζήτημα της ταυτότητας, της ενσωμάτωσης
σε μια ξένη κουλτούρα, της πολυπολιτισμικότητας.

Η σημασία τού να είσαι ζώο: ομαδική έκθεση στη gallery genesis

Την Πέμπτη 12 Μαΐου 2016, στις 20.00 
εγκαινιάζεται στη gallery genesis η έκθεση 
«Η σημασία τού να είσαι ζώο», σε επιμέλεια Μαρίας Γιαγιάννου.

Δώδεκα νέοι Έλληνες καλλιτέχνες προσεγγίζουν 
ένα εξαιρετικά διαδεδομένο φαινόμενο στα σύγχρονα 
εικαστικά: τη σύμπτυξη του ανθρώπινου σώματος με το ζωϊκό.
Οι εικαστικοί: Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Αλίκη Παππά, Γιώτα Ανδριάκαινα,
Διαμαντής Σωτηρόπουλος, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Κυριακή Μαυρογεώργη,
Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Μαριάννα Τρώντσιου, Μάριον Ιγγλέση, 
Παντελής Χανδρής, Σταυρούλα Παπαδάκη, Χαρίτων Μπεκιάρης, 
υπογραμμίζουν με τις ιδιαίτερες ερμηνείες τους 
την τεράστια σημασία τού να είμαστε ζώα.


Τρίτο κουδούνι ή Το θέατρο αλλιώς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 
χτυπά η καρδιά της θεατρικής παιδείας. 
7 σκηνοθέτες, 7 θεατρικά έργα, 7 σχολεία, 
2 ημέρες μαθητικών παραστάσεων.


Sainkho Namtchylak

Namtchylak is an experimental singer, born in 1957 in a secluded village in the south of Tuva. She has an exceptional voice, proficient in overtone singing; her music encompasses avant-jazz, electronica, modern composition and Tuvan influences. In Tuva, numerous cultural influences collide: the Turkic roots and culture it shares with Central Asian states, Xinjiang Uighur, Bashkortostan and Tatarstan; the strong Mongolic cultural influence and traditions it shares with Mongolia, Inner Mongolia, Buryatia and Kalmykia; the cultural influences from the various Siberian nomadic ethnic groups such as Samoyeds, Yeniseians, Evenks and from the Russian Old Believers, the migrant and resettled populations from Ukraine, Tatarstan and other minority groups west of the Urals. All of these, to extents, impact on Namtchylak's voice, although the Siberian influences dominate: her thesis produced while studying voice, first at the University of Kyzyl, then in the Gnesins Institute in Moscow during the 1980s focussed on Lamaistic and cult musics of minority groups across Siberia, and her music frequently shows tendencies towards Tungus-style imitative singing.


Being the daughter of a pair of schoolteachers, she grew up in an isolated village on the Tuvan/Mongolian border, exposed to the local overtone singing – something that was generally reserved for the males; in fact, females were actively discouraged from learning it (even now, the best-known practitioners remain male, artists like Huun-Huur-Tu and Yat-Kha). However, she learned much of her traditional repertoire from her grandmother, and went on to study music at the local college, but she was denied professional qualifications. Quietly she studied the overtone singing, as well as the shamanic traditions of the region, before leaving for study further in Moscow (Tuva was, at that time, part of the U.S.S.R.). Her degree completed, she returned to Tuva where she became a member of Sayani, the Tuvan state folk ensemble, before abandoning it to return to Moscow and joining the experimental Tri-O, where her vocal talents and sense of melodic and harmonic adventure could wander freely. That first brought her to the West in 1990, although her first recorded exposure came with the Crammed Discs compilation Out of Tuva. Once the Soviet Union had collapsed, she moved to Vienna, making it her base, although she traveled widely, working in any number of shifting groups and recording a number of discs that revolved around free improvisation – not unlike Yoko Ono – as well as performing around the globe. It was definitely fringe music, although Namtchylak established herself very firmly as a fixture on that fringe. In 1997 she was the victim of an attack that left her in a coma for several weeks. Initially she thought it was some divine retribution for her creative hubris, and seemed to step back when she recorded 1998's Naked Spirit, which had new age leanings. However, by 2000 she seemed to have overcome that block, releasing Stepmother City, her most accessible work to date, where she seemed to really find her stride, mixing traditional Tuvan instruments and singing with turntables and effects, placing her in a creative firmament between Yoko and Björk, but with the je ne sais quoi of Mongolia as part of the bargain. A showcase at the WOMEX Festival in Berlin brought her to the attention of many, and in 2001 a U.S. tour was planned.


ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ "ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ"

09 Μαίου 2016 - 28 Μαίου 2016 - Πολυχώρος Ακτίνα - Πάτρα
Την Δευτέρα 9 Μαΐου στον Πολυχώρο Ακτίνα θα παρουσιασθεί η δεύτερη ενότητα των έργων της ζωγράφου Ασημίνας Παναγοπούλου, που αναφέρονται στην διεξοδική αναπαράσταση της Αρχαίας Ελληνικής Μυθοπλασίας όπως αυτή αποτυπώνεται στα γλυπτά όλων των επιφανών Αρχαίων Ελλήνων δημιουργών. Ο τίτλος της έκθεσης είναι "Οι ελληνικές πλαστικές τέχνες ως αρχή της Αναγέννησης και του δυτικού πολιτισμού".


ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ "ΦΥΣΙΣ"

Την Πέμπτη 12 Μαΐου 2016 στις 8.00 μ.μ., 
εγκαινιάζεται στη Γκαλερί Σκουφά η ατομική έκθεση ζωγραφικής 
του Ανδρέα Κοντέλλη με τίτλο "Φύσις".


Wine Spirit - Το πνεύμα του κρασιού: έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης

Έργο: Νατάσσα Πουλαντζά

Τα εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο
Wine Spirit/Το Πνεύμα του Κρασιού
θα πραγματοποιηθούν στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
Casa Bianca την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, στις 20.00

Συμμετέχουν με αλφαβητική σειρά οι καλλιτέχνες: Βαβάτσης Γιώργος, 
Βούσουρας Ανδρέας, Γιανναδάκης Μανόλης, Δαμπασίνα Λυδία , Δεσποτέρη Ντίνα, 
Ελευθεριάδης Μάριος, Επιτρόπου Στέφανος, Θεοφυλάκτου Ελένη, Inkarnato Paolo, 
Καββαθά Αντιγόνη , Καρλαφτόπουλος Δημήτρης, Κεχαγιόγλου Χρήστος, 
Κομπατσιάρη Μαρία, Κοντέλλης Ανδρέας, Κοντοσφύρης Χάρης, 
Κοτούλας Απόστολος, Κωνσταντίνου Δέσποινα, Λιούκρας Σωτήρης, 
Μαγκανιώτης Αλέξανδρος, Μαυρίδης Έκτορας, Μακρή Τέτα, Μπλιάτκας Νικόλας, 
Μπονάτσου Ισμήνη, Ξαφοπούλου Αλεξία, Παπαδόπουλος Αντώνης, 
Παπαδοπούλου Αγγελική, Πουλαντζά Νατάσσα, Σεπετζόγλου Νίκος, 
Σιατερλή Δήμητρα, Σφούνης Θωμάς, Τερζής Νίκος, 
Τσακίρης Γιώργος, Τσεριώνης Γιώργος, 
Χριστοφορίδου Ειρήνη.


SPHINX, Το ακατάλυτο ερώτημα: Έκθεση του Νίκου Γιαβρόπουλου στην Dépôt Αrt gallery

Η Dépôt Αrt gallery εγκαινιάζει το Σάββατο 7 Μαΐου 2016
και ώρες 19:00 – 23:00 την εικαστική έκθεση του Νίκου Γιαβρόπουλου
με θέμα «SPHINX, Το ακατάλυτο ερώτημα»

Η έκθεση συμπεριλαμβάνεται στις εκδηλώσεις 2016
της Εταιρείας Μελέτης Πολιτισμικής Ετερότητας.

Από τις πωλήσεις των έργων θα αγοραστούν φάρμακα
για το Μητροπολιτικό Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού.


Η τέχνη ανθίζει στην οδό Λεμπέση: Δύο εκθέσεις των Γιώργου Πανταζή και Μίλυ Μαρτιώνου

Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2016 η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος και η γκαλερί artshot Sophia Gaitani, μας προσκαλούν στα κοινά εγκαίνια δύο εκθέσεων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, προσεγγίζοντας την τέχνη με μία άκρως εορταστική και ανοιξιάτικη διάθεση. Σε μία βραδιά που θα «μυρίζει άνοιξη», η οδός Λεμπέση θα μετατραπεί σε μονοπάτι προς την αναγέννηση της φύσης, του πνεύματος και της διάθεσής μας. Η βραδιά θα περιλαμβάνει έργα τέχνης, ζωντανή μουσική , συζήτηση και κρασί, ενώ το πρωί του Σαββάτου 14 Μαΐου, οι μικροί μας φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εργαστήρια ζωγραφικής και μικροκατασκευής τα οποία θα συντονίζουν καλλιτέχνες και εκπαιδευτικοί.


Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

The pig and other stories: Έκθεση του Στράτου Καλαφάτη στην γκαλερί Bernier-Eliades

Η γκαλερί Bernier-Eliades, την Πέμπτη 26 Μαΐου 2016,
παρουσιάζει την ατομική έκθεση φωτογραφίας του Στράτου Καλαφάτη
με τίτλο ”The pig and other stories”.

Οι φωτογραφίες του Στράτου Καλαφάτη είναι αφηγηματικές. Ο καλλιτέχνης φωτογραφίζει καθημερινά σε μορφή ημερολογίου καταγράφοντας το τοπίο, το θαλάσσιο μέτωπο, τους ανθρώπους και κάθε λεπτομέρεια της ζωής. Με τη χρήση τoυ μεσαίου, τετράγωνου φορμά, μετακινεί την παλέτα του σε κορεσμένα χρώματα, επιβάλλοντας προκλητικά το φλάς ακόμα και με το φως της ημέρας.


22ο Ανταλλακτικό Παζάρι με ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ρούχα (06/05/2016)

Η άνοιξη έχει μπει για τα καλά και η Τράπεζα Χρόνου Αγίου Δημητρίου & Αλίμου
γεμίζει τις κρεμάστρες της με ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές ενδυμασίες!

Changes: Θεματική έκθεση φωτογραφίας στην Blank Wall Gallery

Από τις 8 έως και τις 20 Μαΐου 2016, 
20 διεθνείς φωτογράφοι θα παρουσιάζουν φωτογραφίες 

Konono N°1 meets Batida - "Nlele Kalusimbiko"


"Nlele Kalusimbiko" feat. AF Diaphra (vocals) and Papa Juju (guitar), 
from the album "Konono N°1 meets Batida"


Directed and edited by
Catarina Limão

Filmed by
Vasco Cruz
Vasco Mendes
Pedro Coquenão

Grading by
Catarina Limão

Filmed in Lisbon and Coimbra at
Casa Independente
Lux - Frágil
Teatro Gil Vicente
Batida's Garage

(P) 2016 Crammed Discs

ArtWalk 2 στα πλαίσια του RE-culture 4

ΤΕΧΝΗ ΜΗ ΤΕΧΝΗ | ART NON ART
13 Μαΐου – 13 Ιουνίου 2016 – Πάτρα
Τα τελευταία χρόνια το γκράφιτι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας του θεάματος. Το γκράφιτι γίνεται συχνά… trendy, fashionable, commercial και mainstream. Από τους δρόμους μπήκε στις γκαλερί και στα ενδιαφέροντα των πιο σοβαρών επιμελητών εκθέσεων και των μεγάλων συλλεκτών έργων τέχνης, χρησιμοποιείται σαν αισθητική από τις εταιρίες για τα διαφημιστικά τους και σαν μαγνήτης από τους θεσμούς για προγράμματα που αφορούν στους νέους.
Πριν και πέρα από όλα αυτά όμως, το γκράφιτι είναι ένας ελεύθερος τρόπος εικαστικής σκέψης και έκφρασης, μία αυθόρμητη συλλογική πράξη, ένα εφήμερο έργο τέχνης του οποίου ο δημιουργός ξέρει ότι μπορεί να υπάρξει από λίγες μόνο ώρες μέχρι αρκετά χρόνια. Η φθορά του είναι η γοητεία του.
Τα ζητήματα καλαισθησίας, η αναπτυξιακή λογική των αστικών κέντρων και η εμπορική χρήση του γκράφιτι είναι θέματα που έρχονται αντιμέτωπα με την φύση του.
Η σύντομη ιστορία του γκράφιτι των τελευταίων πέντε δεκαετιών έχει δείξει ότι ο δημόσιος χώρος αποτελεί μέσο έκφρασης και άσκησης κριτικής απέναντι στο επιβεβλημένο αστικό τοπίο.
Διότι το γκράφιτι είναι και γίνεται συλλογικό όπως έρχεται αντιμέτωπο με τη ματιά του κάθε περαστικού.
Η δημιουργία σχέσεων συνεργασίας μεταξύ πολιτών και ο δημόσιος διάλογος που προκαλεί μια τοιχογραφία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας.
Παίζει επίσης το γκράφιτι, με τον πιο έξυπνο δυνατό τρόπο με την πεπερασμένη αξιολόγηση του τι είναι αισθητικά σωστό και λάθος… αυτό το ερώτημα συγκεκριμένα που ακυρώθηκε με το έργο Fountain, τον ουρητήρα του Duchamp, το 1917.
Δεν χρειάζεται επιτροπές, ούτε αγοραστή για ν’ αποκτήσει αξία και δεν χρειάζεται ατελείωτα κείμενα για να επεξηγηθεί. Παίζει δηλαδή, με χιούμορ, και με την κρίση του κόσμου της τέχνης και των μουσείων.
Ακόμη, η γέννηση του γκραφίτι βρίσκεται στα τέλη της δεκαετίας του 1960 στη Νέα Υόρκη όπου οι δείκτες της ανεργίας και της φτώχειας ήταν στα ύψη και κάποιοι έφηβοι ενστικτωδώς δημιούργησαν τον δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Με αυτή την πρωτοβουλία χτίστηκαν σχέσεις συνεργασίας, αλληλεγγύης και συναγωνισμού. Η συμβολική πράξη του γκράφιτι, ως πράξη ελευθερίας, αναδεικνύει λοιπόν με τον πιο σοβαρό και ουσιαστικό τρόπο την κρίση που βιώνουμε στην Ελλάδα και εκφράζει, καθημερινά, τις αγωνίες, τους φόβους και τα όνειρα των ανθρώπων. Αμφισβητεί, ελεύθερα και ασταμάτητα.


Φαντασία και Τεχνικές: Έκθεση της εικονογράφου Βάσως Ψαράκη στο Βιβλιοπωλείο Πλειάδες

Από τις 7 Μαΐου έως τις 7 Ιουνίου 2016,
στην Αίθουσα Εκθέσεων του Βιβλιοπωλείου ΠΛΕΙΑΔΕΣ,
η Βάσω Ψαράκη θα παρουσιάζει 170 εκθέματα από τη συνολική
εικαστική και εικονογραφική της δουλειά.

Carpe Diem: έκθεση του Χριστόφορου Δουλγέρη στο Santorini Arts Factory

Το Εργοστάσιο Τεχνών Σαντορίνης
(SANTORINI ARTS FACTORY) παρουσιάζει
τη φωτογραφική έκθεση «CARPEDIEM»
του Χριστόφορου Δουλγέρη
από το Σάββατο 7 Μαΐου.

Ο καλλιτέχνης, ειδικά για το SAF, θα παρουσιάσει τη φωτογραφική δουλειά που έχει συλλέξει έναν ολόκληρο χρόνο φωτογραφίζοντας τα απομεινάρια αλλά και τα εναπομείναντα σημάδια από τη βιομηχανία τομάτας στη Σαντορίνη, καταγράφοντας εικόνες από τα εννέα εργοστάσια τομάτας που δραστηριοποιούνταν στο νησί. Οι φωτογραφίες καταγράφουν εικόνες από το παρελθόν και το παρόν των εργοστασίων τομάτας του νησιού με ένα θεατρικό και ποιητικό τρόπο.  Χνάρια και σημάδια του παρελθόντος της βιομηχανίας της τομάτας έρχονται να μας επαναφέρουν σε ένα εικαστικό διάλογο με την πραγματικότητα φωτίζοντας αθέατες πλευρές της πραγματικότητας.

Στην έκθεση παρουσιάζονται φωτογραφικά τυπώματα μεγάλων διαστάσεων όπως και μια υπερμεγέθης εγκατάσταση που σκοπό έχει να μεταφέρει στους θεατές μια τμηματική εικόνα αναπαράστασης ενός εργοστασίου τομάτας, σε πραγματικές διαστάσεις.

do objects stay / μένουν τα αντικείμενα: Έκθεση του Απόστολου Ντελάκου στην CASK gallery

Η CASK παρουσιάζει, από τις 6 Μαΐου 2016, 
την τρίτη ατομική έκθεση του Απόστολου Ντελάκου 
“do objects stay / μένουν τα αντικείμενα”, που δημιουργήθηκε
για την γκαλερί, σε συνεργασία με τη συλλογή Ιωάννη Κυπαρισσούς.

Η Αντίγκουα και Μπαρμπούντα

Η Αντίγκουα και Μπαρμπούντα είναι νησιωτική χώρα στην Καραϊβική με έκταση 442,6 τ.χλμ. και πληθυσμό 86.295 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2011 (κατατάσσεται 204η στον κόσμο). Το όνομα της πρωτεύουσας είναι Σαιντ Τζονς. Απέκτησε την ανεξαρτησία της από τη Βρετανία το 1981. Αρχηγός του Κράτους είναι η Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου και εκπροσωπείται από τον Γενικό Κυβερνήτη.

Η χώρα αποτελείται από δύο σημαντικά νησιά: την Αντίγκουα και την Μπαρμπούντα. Υπάρχει ακόμα και το ακατοίκητο νησί Ρεντόντα. Βρίσκονται στη μέση των Υπήνεμων Νησιών, στα ανατολικά της Καραϊβικής. Συνορεύει ανατολικά με τον Άγιο Χριστόφορο και Νέβις, βορειανατολικά με το Μοντσερράτ και βόρεια με τη Γουαδελούπη, ενώ στα ανατολικά βρέχεται από τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Η Αντίγκουα έχει έκταση 280 τετρ. χλμ. και είναι πεδινή. Οι ακτές της πλαισιώνονται κατά μεγάλο μέρος από κοραλλιογενείς υφάλους. Το ψηλότερο σημείο της είναι 402 μ. Η Μπαρμπούντα είναι επίσης κοραλλιογενής με ψηλότερο σημείο τα 62μ. Περιλαμβάνει στο δυτικό της τμήμα τη λιμνοθάλασσα Κόδριγκτον. Η Ρεντόντα αν και ακατοίκητη έχει αξιόλογο ορυκτό πλούτο (φωσφάτα).

Το κλίμα της χώρας είναι ξηρό και γίνεται ήπιο μόνο την περίοδο από το Νοέμβριο μέχρι το Μάιο. Πιο πολλές βροχές πέφτουν στα ορεινά.

Τα νησιά φαίνεται να κατοικούνται από το 2.400 π.Χ., όπως καταδεικνύουν οι αρχαιολογικές έρευνες στη χώρα. Μέχρι τον 12ο αιώνα ζούσαν αποκλειστικά εκεί οι Αραουάκους. Έπειτα, η χώρα αποικίστηκε από τους Καραΐβους. Οι αυτόχθονες αποκαλούσαν και ακόμα και σήμερα αποκαλούν το νησί Waladli. Το 1493 έφτασε στο νησί ο Χριστόφορος Κολόμβος και το ονόμασε Σάντα Μαρία ντε λα Αντίγκουα (Santa Maria de la Antigua), που ήταν το όνομα ενός ναού στην Ισπανία. Οι προσπάθειες των Ισπανών και των Γάλλων να κατακτήσουν το νησί δεν απέφεραν καρπούς και τελικά το 1632 επικράτησαν οι Βρετανοί.

Το 1674 εγκαταστάθηκε η πρώτη φυτεία ζαχαροκάλαμου στην Μπαρμπούντα, η οποία περιήλθε στον οίκο των Κόδριγκτον. Το 1834 καταργήθηκε ο ειδεχθής θεσμός της δουλείας, χωρίς όμως να αλλάξουν οι συνθήκες ζωής των Αφρικανών εργατών στις φυτείες των αποικιοκρατών. Έτσι, τον 20ό αιώνα εξεγέρθηκαν οι Αφρικανοί σκλάβοι. Το 1943 με την ίδρυση του Εργατικού Κόμματος κατοχυρώθηκαν τα δικαιώματα των εργατών και ο αρχηγός του, Βερ Μπερντ έγινε ο πρώτος Πρωθυπουργός.

Έπειτα από τη βραχύβια υπαγωγή της Αντίγκουας στην Ομοσπονδία της Ανατολικής Καραϊβικής, οι κάτοικοι του νησιού δέχθηκαν να προσχωρήσουν στη Βρετανική Κοινοπολιτεία.

Την 1η Νοεμβρίου του 1981 η χώρα έγινε ανεξάρτητο κράτος, στα πλαίσια της Βρετανικής Κοινοπολιτείας. Το 1993 ο βετεράνος Μπερντ αποχώρησε από την πολιτική και στο τιμόνι της χώρας άφησε το γιο του, Λέστερ Μπερντ, νικητή των εκλογών του 1994 και 1999. Το 1995 η χώρα επλήγη από τον τυφώνα Λούις.

Περισσότερο από το μισό του ΑΕΠ σχετίζεται με τον τουρισμό. Ο μισός πληθυσμός απασχολείται σε τουριστικές επιχειρήσεις. Η μέση ετήσια κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη ήταν 11.000 δολάρια ΗΠΑ το 2002.

Η γεωργία περιλαμβάνει κηπευτικά, μάνγκο, πεπόνια, ανανάδες και σε πολλές περιπτώσεις καλλιέργειες ζαχαροκάλαμου. Επίσης, οι κάτοικοι ασχολούνται με τη μεταποίηση γεωργικών προϊόντων, την αλιεία και την κτηνοτροφία. Υπάρχουν επίσης διυλιστήρια επεξεργασίας πετρελαίου και βιομηχανίες.

Η πλειοψηφία των κατοίκων της χώρας (περισσότερο από 90%) είναι έγχρωμοι, με καταγωγή από την Αφρική. Υπάρχει επίσης και μια μειονότητα Πορτογάλων και λευκών βρετανικής, λιβανέζικης και συριακής καταγωγής. Ιρλανδοί, Βρετανοί και Εβραίοι συμπληρώνουν το μωσαϊκό των εθνοτήτων στη χώρα.

Υπάρχουν επίσης μετανάστες στη χώρα από την Δομινίκα, τη Γουιάνα και την Τζαμάικα. Υπάρχουν επίσης περίπου 4.500 Αμερικανοί.

Η επίσημη γλώσσα του κράτους και της εκπαίδευσης είναι τα αγγλικά, ωστόσο πολλοί ντόπιοι ομιλούν κρεολική διάλεκτο. Η προφορά των κατοίκων στην Μπαρμπούντα είναι κατά τι διαφορετική από αυτήν των Αντιγκουανών. Ομιλούνται επίσης τα ισπανικά σε περιοχές (κοινότητες) μεταναστών από τη Δομινικανή Δημοκρατία.

Η οικογένεια και η θρησκεία διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στη ζωή των κατοίκων της χώρας. Η χώρα κατέχει το ρεκόρ Γκίνες σε γάμους κατά κεφαλήν διεθνώς. Κάθε Αύγουστο, πλήθη συρρέουν στο περίφημο καρναβάλι στην Αντίγκουα, σε ανάμνηση της αποτίναξης της δουλείας στις Βρετανικές Δυτικές Ινδίες. Στο καρναβάλι αυτό χορεύουν το καλίψο, τη ρέγκε και το σόκα. Στην Μπαρμπούντα γίνεται ένα άλλο καρναβάλι, που ονομάζεται καριμπάνα.

Η κουζίνα της χώρας έχει για εθνικό φαγητό το φούντζι, το οποίο φτιάχνεται σχεδόν εξολοκλήρου από καλαμπόκι. Οι ενήλικοι πίνουν μπίρα και ρούμι. Ποτά στο νησί φτιάχνονται από καρύδα και φραγκοστάφυλο μεταξύ άλλων.

Το Μουσείο και παλαιό δικαστήριο της πρωτεύουσας, ο αγγλικανικός καθεδρικός ναός (1834), η πόλη Νέλσον Ντόκγιαρντ, το οχυρό Τζέιμς (1703) είναι μερικά από τα μνημεία που θυμίζουν έντονα το αγγλοκρατούμενο παρελθόν. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης το λιμάνι Ίνγλις, το οχυρό Μπέρκλι του 18ου αιώνα και η περιοχή Χάρμονι Χιλ, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει την πινακοθήκη με τα έργα τέχνης των παραδοσιακών καλλιτεχνών. Οι Αντιγκουανοί έχουν να επιδείξουν αξιοζήλευτα έργα παραδοσιακής κεραμικής, τέχνη που καλλιεργήθηκε από τους Αφρικανούς δούλους το 18ο αιώνα.

Στην Μπαρμπούντα αξιοθέατα είναι τα ερείπια της Οικίας Χάιλαντ, που αποτελούσε το σπίτι των Κόδριγκτον από το 17ο μέχρι και το 18ο αιώνα. Το φρούριο Μαρτέλο παρουσιάζει επίσης τουριστικό ενδιαφέρον.

Στο νησί Γκρέιτ Μπέρντ απαντάται το φίδι δρομέας της Αντίγκουας (Antigua Racer Snake), που είναι και το σπανιότερο φίδι στον κόσμο. Μόνο 200 περίπου είδη ζουν σήμερα. Το Εθνικό Πάρκο του Ναυπηγείου Νέλσον θα αποζημιώσει τους φυσιολάτρες. Στη λίμνη Κόδριγκτον της Μπαρμπούντας υπάρχει το Φυσικό Καταφύγιο της Φρεγάτας, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη αποικία φρεγατών στον κόσμο.

Το οδικό δίκτυο της χώρας φτάνει τα 1.165 χλμ., εκ των οποίων σχεδόν τα 400 χλμ. ήταν ασφαλτοστρωμένα το 2002. Η οδήγηση γίνεται στα αριστερά. Στο νησί λειτουργούν 3 αεροδρόμια, σύμφωνα με στοιχεία του 2005. Το σύγχρονο λιμάνι του Σεντ Τζονς εξυπηρετεί τους τουρίστες όπως και το αεροδρόμιο Κούλιτζ.

Τρίτη 3 Μαΐου 2016

To χαμομηλάκι : «Παιδικό παιχνίδι- μην το πετάξεις»

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 
 Η πρωτοβουλία «Παιδικό παιχνίδι - μην το πετάξεις», 
είναι μια πρωτοβουλία ενεργών πολιτών που δημιουργήθηκε...