«Μουσείο Λαογραφίας και Ιστορίας Τέχνης Ορεστιάδας και Περιφέρειας»
Παρουσίαση του μουσείου και των δράσεων του.
Οι προσκεκλημένοι μας παρουσιάζουν 2-3 πράγματα που θα βοηθήσουν στην κατανόηση του λαϊκού μας πολιτισμού…
"Το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Νέας Ορεστιάδας και Περιφέρειας ιδρύθηκε το 1974 και σκοπό έχει τη μελέτη και προβολή της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Στις 2 Μαΐου 2010, μετά από τρία χρόνια εργασιών ανάπλασης και μουσειολογικής οργάνωσης, το Μουσείο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό και σήμερα λειτουργεί καθημερινά, εκτός Δευτέρας, ώρες 10.00 έως 13.00.
Στο Μουσείο έχει προσαρτηθεί η νέα διώροφη πτέρυγα επιφάνειας 360 τ.μ. και φτάνει πλέον σε συνολική επιφάνεια τα 585 τ.μ. Επιπλέον σε όλους τους χώρους του Μουσείου έχει γίνει ανάπλαση και μουσειολογική οργάνωση από ειδικευμένους επιστήμονες στον χώρο της μουσειολογίας, της αρχιτεκτονικής και της εθνολογίας. Στην προσπάθεια αυτή συνέβαλαν με χρηματοδότηση το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», καθώς και Φορείς, Εταιρείες και Ιδρύματα ως Χορηγοί του Μουσείου, ενώ αρκετές εργασίες εντάχθηκαν σε ευρωπαϊκά προγράμματα".
Η Αμφίπολη ήταν αρχαία πόλη χτισμένη στην ανατολική Μακεδονία, στις όχθες του ποταμού Στρυμόνα, στη θέση πόλης που παλαιότερα ονομαζόταν Εννέα Οδοί ή πολύ κοντά σε αυτήν. Ιδρύθηκε από Αθηναίους το 437 π.Χ. με στόχο τον έλεγχο των μεταλλείων της Θράκης, αλλά πέρασε στα χέρια των Σπαρτιατών κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του Πελοποννησιακού πολέμου, την περίοδο 431-421 π.Χ. Στη συνέχεια η Αμφίπολη έμεινε στην επιρροή των Σπαρτιατών. Μια τελευταία προσπάθεια ανάκτησή της από τους Αθηναίους το 358 π.Χ. απέτυχε και τον επόμενο χρόνο καταλήφθηκε από τον Φίλιππο Β΄, τον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και έγινε μέρος του Βασιλείου των Μακεδόνων.
Με την πτώση του Μακεδονικού Βασιλείου από τους Ρωμαίους η Αμφίπολη έγινε μέρος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Από την πόλη διερχόταν η περίφημη Εγνατία οδός. Στα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια είχε σημαντική οικονομική ανάπτυξη κάτι που μαρτυρούν και εντυπωσιακοί σε μέγεθος και διακόσμηση παλαιοχριστιανικόι ναοί της πόλης του 5ου και 6ου αιώνα μ.Χ.
Το 1953 έγινε στο λόφο Καστά η πρώτη τομή από κατοίκους της περιοχής, εξαιτίας ιχνών λιθοδομής στην κορυφή του. Το 1964 άρχισε επίσημα η ανασκαφή, με επικεφαλής τον Δημήτρη Λαζαρίδη, και ανακαλύφθηκε ένα τετράπλευρο οικοδόμημα, με μήκος πλευράς 10 μέτρα και ύψος 5 μέτρα, ενώ με βάση διάσπαρτα αρχιτεκτονικά μέλη βρέθηκε, από τους Κ. Περιστέρη και Μ. Λεφαντζή, ότι ο Λέοντας της Αμφίπολης βρισκόταν κάποτε στην κορυφή του τύμβου, πάνω στο τετράπλευρο αυτό οικοδόμημα. Οι ανασκαφές συνεχίστηκαν σε μια έκταση 20 στρεμμάτων στο λόφο και εντοπίστηκαν 70 τάφοι.
Το 2012 άρχισαν προσπάθειες από την αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη για να εντοπιστούν τα όρια του τύμβου, και ο περίβολός του εντοπίστηκε 12 μέτρα κάτω από την επιφάνεια που γίνονταν οι ανασκαφές. Ο ταφικός περίβολος έχει μήκος 497 μέτρα και χρονολογείται γύρω στο 325 – 300 π.Χ. την περίοδο της βασιλείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Είναι φτιαγμένος από μάρμαρο της Θάσου και κατά την εκτίμηση της υπεύθυνης της ανασκαφής πρόκειται για έργο του Δεινοκράτη, της περιόδου 325-300 π.Χ..
Ομάδα δυτών εξερεύνησε δίκτυο υποθαλάσσιων καναλιών στο ανατολικό Μεξικό ανακαλύπτοντας αυτό που πιστεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο δίκτυο λιμναίων σπηλαίων του πλανήτη, μήκους 347 χιλιομέτρων, μία ανακάλυψη που μπορεί να ρίξει φως στις έρευνες για τον αρχαίο πολιτισμό των Μάγιας.
Το Gran Acuifero Maya, ένα πρόγραμμα που είναι αφιερωμένο στην μελέτη και τη διαφύλαξη των υπόγειων υδάτων της χερσονήσου του Γιουκατάν, ανακοίνωσε ότι το σπήλαιο αποκαλύφθηκε έπειτα από πολύμηνη εξερεύνηση δικτύου υπόγειων καναλιών, κοντά στο θέρετρο του Τουλούμ.
Η Στοά του Φιλίππου Ε’, ένα από τα πρώτα μνημεία που συναντά ο επισκέπτης του αρχαιολογικού χώρου της Δήλου, βρίσκεται στα νότια του τεμένους του Ιερού του Απόλλωνα και ορίζει μαζί με τη Νότια Στοά την Ιερά Οδό, η οποία καταλήγει στα Προπύλαια. Το προς αναστήλωση ευρυμέτωπο οικοδόμημα, διαστάσεων περ. 11×71 μ., είναι χτισμένο εξ ολοκλήρου από μάρμαρο και ανεγέρθηκε στα τέλη του 3ου αι./αρχές 2ου αι. π.Χ. Λίγα χρόνια αργότερα επεκτάθηκε κατά πλάτος προς δυσμάς και κατά μήκος προς βορρά. Σήμερα το κτήριο διατηρείται μόλις στο επίπεδο του θεμελίου αλλά σώζεται διάσπαρτα πλήθος αρχαίων αρχιτεκτονικών μελών του, γεγονός που επιτρέπει και προτρέπει την αναστήλωσή του. Έτσι, αυτό το σημαντικό ανάθημα του βασιλέα της Μακεδονίας στο Ιερό νησί του Απόλλωνα θα μπορέσει να αναστηλωθεί χρησιμοποιώντας μεγάλο ποσοστό του αυθεντικού υλικού του.
Life gifts us with moments which if captured can be witnessed yet again. After two months of European Tour there where plenty of them, some just stayed in our memory and some got recorded in that improvisational state which they manifested to us. Throughout this video none of the clips where staged or rehearsed beforehand thanks to the artists who hold the trust between each other.
Archaeologists excavating an ancient pyramid-like structure on the Greek island of Keros have found evidence that its creators were far more sophisticated than previously thought.
The builders of the settlement of Dhaskalio carved the headland into stepped terraces, and added approximately 1,000 tons of white stone to make it look like a giant, gleaming, stepped pyramid. The stone was transported from 10 kilometers away.
New research on the 4,000-year-old site has revealed a range of impressive features, including a complex series of drainage tunnels, and metalwork that was “unusually sophisticated” for the time.
Jorge Caballero is the youngest musician and the only guitarist to win the Naumburg International Competition Award, one of the most prestigious and coveted awards given to performers of any instrument, and comparable to the Pulitzer Prize for musicians. He is also the recipient of top prizes at the Tokyo International Guitar Competition, the Luis Sigall Competition, the Alhambra Guitar Competition and the First Latin American Guitar Competition.
Την ατομική της έκθεση «Ουρανοβάμων στην αιχμή του θόλου» παρουσιάζει η Άννα Τσαμκόσογλου στο χώρο Books plus Art & Coffee. Στο εισαγωγικό σημείωμα της έκθεσης η ιστορικός τέχνης Ντόρα Ηλιοπούλου – Ρογκάν αναφέρει: «Δυναμική, πολλές φορές εκρηκτική μάλιστα μες από το χρώμα-φως, η Άννα Τσαμκόσογλου κατορθώνει να προκαλεί άτεγκτες εντυπώσεις μες από τα έργα της [μεικτή τεχνική, ακρυλικά κ.α].Εντυπώσεις που αντιστέκονται στο χρόνο χάρη όχι μόνο στα οπτικά αλλά και στα ψυχικά ερεθίσματα που μας προκαλούν.
O χώρος τέχνης στο περιστέρι «Υπόψη» παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας του Μανόλη Κασιμάτη «Ίχνη Εκτόπισης». Διάρκεια έκθεσης 21 Ιανουαρίου – 23 Φεβρουαρίου. «Τόσο γρήγορα με ξεχάσατε;» γράφει με αγωνία ο εκτοπισμένος Αντώνης στους «αγαπητούς του γονείς». Είναι δύσκολο πράμα η μνήμη. Ακόμη δυσκολότερη η διατήρηση της. Χρειάζεται σεβασμό, επιμονή, επανάληψη, μέθοδο και πάνω απ’ όλα έναν καλό λόγο για να αναζητήσεις, να συγκινηθείς, να απογοητευθείς και, ενδεχομένως, να καταλάβεις.
Έκθεση του Γιάννη Μεταλληνού εγκαινιάζεται στην Κερκυραϊκή Πινακοθήκη. Η έκθεση έχει τίτλο «Η Κέρκυρά μου» και περιλαμβάνει υδατογραφίες με τοπία της πόλης της Κέρκυρας, αλλά και της υπαίθρου. Ο Γιάννης Μεταλληνός γεννήθηκε στα Γαζάτικα της Κάτω Κορακιάνας Κέρκυρας. Από παιδί ακόμα, παράλληλα με τις βασικές σπουδές του ασχολήθηκε με τη μουσική, την οποία λάτρεψε. Σπούδασε βιολί για πέντε χρόνια με δάσκαλο τον αείμνηστο Γιώργο Βασιλά, έμαθε μαντολίνο στο Ωδείο της Κέρκυρας και αργότερα ασχολήθηκε με την κιθάρα. Το 1963 εισήχθη στην Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων. Εργάστηκε ως δάσκαλος από το 1968 μέχρι και τη συνταξιοδότησή του (2005). Αφοσιώθηκε στο λειτούργημα του δασκάλου και προσπάθησε να διδάξει στους μαθητές του όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα, πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο συνέβαλλε στην πνευματική αναβάθμιση του κοινωνικού συνόλου. Από πολύ μικρή ηλικία είχε διαπιστώσει μια ακατανίκητη έλξη προς τη ζωγραφική. Στον ελεύθερο χρόνο του μελετούσε τους πίνακες του Στέφανου Σγούρου, του Βικέντιου Μποκατσιάμπη και του Σπύρου Σκαρβέλη. Η γνωριμία του όμως με το έργο του Άγγελου Γιαλλινά γύρω στο 1985, ήταν η αφορμή για τη συστηματική και γεμάτη πάθος ενασχόλησή του με τη ζωγραφική, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Ukho Ensemble Kyiv performs Messiaen's "Oiseaux exotiques" (1956) at their debut concert, opening the IV Festival of new music. In 2015 the festival focused on 'Visionaries & Illuminati" and was co-hosted by Ukho Agency and Plivka of Dovzhenko Centre.
Η gallery genesis παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση του Μάρκου Μπλάτσιου «While» σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Τζάνερη. Διάρκεια έκθεσης 25 Ιανουαρίου – 10 Φεβρουαρίου. Ο εσωτερικός και ο εξωτερικός χώρος συνυπάρχουν σε μια οπτική παραδοξότητα ή αρμονία. Η συνύπαρξη αυτή κάνει δύο παράλληλες καταστάσεις, που θα ήταν αδύνατο να εμφανίζονται μαζί, να τέμνονται στο ίδιο περιβάλλον την ίδια στιγμή. Άλλοτε η σύγχυση αυτή είναι άβολη και άλλοτε λυτρωτική. Σε κάθε περίπτωση πυρήνας αυτής της ενότητας έργων είναι η αντιθετική ή απλώς παράλληλη χρονική σχέση των γεγονότων, καταστάσεων και μορφών.
Η Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό παρουσιάζει το φωτογραφικό έργο της σύγχρονης Ελληνίδας εικαστικού με τίτλο «Το Δέντρο και το Ποτάμι». Διάρκεια έκιθεσης 1 Φεβρουαρίου – 6 Απριλίου.
Η Μαρίβα Ζαχάρωφ από τις 25 Δεκεμβρίου του 2016 έως και την 1η Μαρτίου του 2017 βρέθηκε στο Μπανγκλαντές όπου αρχικά έγινε δεκτή σε ένα διεθνές Art Camp στην επαρχιακή πόλη της Kushtia και εν συνεχεία έκανε εργαστήρια ζωγραφικής με παιδιά που ζούσαν στο όριο της φτώχειας στην επαρχία της Paril Nawada.
Η Βυζαντινή Ιστορία «ξαναζωντανεύει» μέσα από πίνακες οι οποίοι «δανείζονται» πραγματικά πρόσωπα και ιστορικές προσωπικότητες των χρόνων του Βυζαντίου. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2018
Στην τελική ευθεία προετοιμασίας βρίσκεται το 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λάρισας και οι διοργανωτές υπόσχονται ένα δεκαήμερο γεμάτο κινηματογράφο και πολλές παράλληλες δράσεις. Φέτος οι συμμετοχές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Στο κομμάτι του Διεθνούς θα προβληθούν 28 ταινίες μυθοπλασίας και 23 animation από όλο τον κόσμο, στο ελληνικό θα προβληθούν 27 ταινίες ελλήνων σκηνοθετών, επιλογή από ένα σύνολο 500 συμμετοχών, ενώ στο μαθητικό, τα σχολεία που συμμετέχουν έφθασαν τα 30 με ποιότητα καλύτερη από κάθε χρονιά.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να κατακλυσθεί η Λάρισα από σκηνοθέτες και σχολεία τα οποία έχουν ήδη προγραμματίσει τη Λάρισα ως πολιτιστικό προορισμό.
Το Φεστιβάλ θα ανοίξει 3 Φεβρουαρίου με έκθεση φωτογραφίας του γνωστού πλέον φωτογράφου του Θόδωρου Αγγελόπουλου, Γιώργου Αρβανίτη, σε συνεργασία με την Olympus Cultural Routes ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ η έκθεση του οποίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας, θα διαρκέσει μέχρι και την 15η Φεβρουαρίου. Η έναρξη σε κινηματογραφικό επίπεδο θα περιλαμβάνει την προβολή της καινούργιας ταινίας του Θόδωρου Μαραγκού «εν δυνάμει», την οποία παραχώρησε τιμητικά ο σκηνοθέτης για την Α΄προβολή στο Φεστιβάλ. Θα προλογίσει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
Στα αφιερώματα σημαντική παρουσία έχουν, το αφιέρωμα στη μουσική του κινηματογράφου με επίσημο καλεσμένο τον συνθέτη Νίκο Κυπουργό, το οποίο περιλαμβάνει και αφιέρωμα στον Κισλόφσκυ με ιδιαίτερη προβολή στη μουσική του Πράϊσνερ για τον οποίο θα μιλήσει ο καλεσμένος Θωμάς Λιναράς. Συνθέσεις του Νίκου Κυπουργού θα παρουσιάσει το Σύγχρονο Ωδείο Λάρισας.
Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις και τις προβολές είναι ελεύθερη για το κοινό.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμπάκας, διοργανώνουν την πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ «Οι Τελευταίοι των Ασπροπάρηδων», αφιερωμένο στους τελευταίους Ασπροπάρηδες των Μετεώρων και στην άνιση μάχη που δίνουν με τα δηλητηριασμένα δολώματα.
Η προβολή θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή 21 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευμα στο Μουσείο Ψηφιακής Προβολής της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Roopa Panesar ft. Pirashanna Thevarajah & Nitin Mitta performing " Raag Jog" at Sofar Chicago on September 10th, 2017.
Click here to come to a show in your city: http://bit.ly/JoinSofar For a new gig every day, along with playlists, features and more, subscribe to Sofar here:http://bit.ly/SubscribeToSofar Find us on Facebook and Twitter for more information:
Έκθεση ελεύθερου σχεδίου και ζωγραφικής πραγματοποιεί στη Θεσσαλονίκη
η ομάδα σχεδίου του Κοινωνικού Κέντρου της Κάριτας Ελλάς.
Art gives substance to things
In the framework of the Cultural Activities of Caritas Hellas' Social Spot, the Design group was created. The purpose of the group meetings is to develop the skills of the refugees as well as the opportunity for personal time and space for expression.
Without much guidance, but mainly by helping and supporting each other, participants began to create interesting designs. Each of them developed his/her personal style of expression and that way a small exhibition, with about 50 works, was born. Each artist accompanies his works with a free text translated into the Greek language.
This exhibition was hosted at the premises of the Social Spot of Caritas in Thessaloniki with a desire to be hosted in other places. The first station, therefore, became the beautiful area of TOP HANE in Thessaloniki. From January until the end of February 2018, the audience and invited guests will have the opportunity to visit the exhibition, meet the admitted artists and record their own thoughts.
Το Πολιτιστικό Κέντρο Βαβυλωνία θα φιλοξενήσει την έκθεση Κούρδων προσφύγων ζωγράφων από την Συρία με θέμα «το Προσφυγικό και το Μεταναστευτικό με Πινέλα και Χρώματα».
Η έκθεση, περιλαμβάνει επιλεγμένα πρωτότυπα έργα της Zozan Hamo, του Kawa Haji Majid και του Merwan Ahme μικρών και μεσαίων διαστάσεων.
«Οι Κούρδοι, οι Παλαιστίνιοι, όπως και πολλοί άλλοι λαοί στην πολύπαθη μέση Ανατολή είναι οι άνθρωποι του κόσμου που υφίστανται μεγάλη αδικία. Είμαστε εδώ η Zozan, ο Kawa και ο Merwan προσφυγές από τη μια στιγμή στην άλλη, θέλοντας να δείξουμε στον κόσμο ένα μέρος της επίπονης πραγματικότητας μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής, είμαστε εδώ οπλισμένοι με πινέλα και χρώματα γεμάτοι.
Το κέντρο εικαστικών τεχνών VIVARTE, (χώρος επιμόρφωσης στα εικαστικά) παρουσιάζει στις 20 Ιανουαρίου και ώρα 19:30 στους χώρους της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο «**Σουρεάλ … με ένα** **click**».
CHOPIN - Etudes, Op. 10: No. 5 in G-Flat Major 00:00
CZERNY - Toccata in C major, Op. 92 01:55
RAVEL - Le Tombeau de Couperin, M. 68: I. Prelude 05:54
RAVEL - Le Tombeau de Couperin, M. 68: VI. Toccata 09:09
PROKOFIEV - Piano Sonata No. 7 in B-Flat Major, Op. 83
I. Allegro inquieto 13:02
II. Andante caloroso 21:13
III. Precipitato 28:25
BRAHMS - Variations on a Theme by Paganini in A Minor, Op. 35, Book I 31:52
Tema. Non troppo presto / Variation I / Variation II / Variation III / Variation IV / Variation V / Variation VI / Variation VII / Variation VIII / Variation IX / Variation X / Variation XI / Variation XII / Variation XIII / Variation XIV
BRAHMS - Variations on a Theme by Paganini in A Minor, Op. 35, Book II 43:45
Tema. Non troppo presto / Variation I / Variation II. Poco animato / Variation III. Piano leggero / Variation IV. Poco allegretto / Variation V. Piano dolce / Variation VI. Poco più vivace / Variation VII. Piano leggero e ben marcato / Variation VIII. Allegro / Variation IX / Variation X. Feroce, energico / Variation XI. Vivace / Variation XII. Un poco andante / Variation XIII. Un poco più andante / Variation XIV. Presto, ma non troppo
RACHMANINOFF - Piano Sonata No. 2 in B-Flat Minor, Op. 36
I. Allegro agitato 53:49
II. Non allegro – Lento 1:02:30
III. L'istesso tempo - Allegro molto 1:09:35
RAVEL - Ravel: Boléro in C Major, M. 81 (four-hand piano version) 1:15:23
SCHUMANN - Symphonic Etudes, Op. 13 1:29:03
Theme. Andante / Variation I. Un poco più vivo / Appendix: Variation I / Variation II / Etude III. Vivace / Variation III / Variation IV / Variation IV / Variation V. Agitato / Appendix: Variation II / Appendix: Variation V / Variation VI. Allegro molto / Variation VII / Etude IX. Presto possibile / Appendix: Variation III / Variation VIII / Variation IX. Con espressione / Finale. Allegro brillante
LISZT - Études d'exécution transcendante, S. 139:
No. 4 in D Minor, Mazeppa 2:11:02
No. 5 in B-Flat Major, Feux follets 2:18:58
No. 7 in E-Flat Major, Eroica 2:23:11
No. 10 in F Minor, Allegro agitato molto 2:28:01
SCHUMANN - Toccata in C Major, Op. 7
All pieces performed by Giovanni Umberto Battel
Except Etude Op. 10 No. 5 and Prelude from Le Tombeau de Couperin performed by Noah Johnson
Boléro performed by Giovanni Umberto Battel, Silvia Battel
Thank you so much for watching this video by Halidon Music channel, we hope you enjoyed it! Don't forget to share it and subscribe to our channel http://bit.ly/YouTubeHalidonMusic
All the best classical music ever on Halidon Music Youtube Channel: the very best of Mozart, Beethoven, Bach, Chopin, Tchaikovsky, Vivaldi, Schubert, Handel, Liszt, Haydn, Strauss, Verdi, Brahms, Wagner, Mahler, Rossini, Ravel, Grieg, Dvorák…
Η Αυγή αποτελεί την πρώτη βεβαιωμένη «παρουσία» μεσολιθικού ανθρώπου στη Θεσσαλία. Έζησε πριν από 9.000 χρόνια στο σπήλαιο της Θεόπετρας και την Παρασκευή θα παρουσιαστεί η ανάπλαση του προσώπου της στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Το 1993, ύστερα από επτά χρόνια ανασκαφών στο σπήλαιο της Θεόπετρας, εντοπίστηκε για πρώτη φορά αδιατάρακτη ταφή στη θέση εναπόθεσής της η Αυγή, μια γυναίκα που έζησε 9.000 χρόνια πριν στο παραπάνω σπήλαιο.