Ζωές πολλές. Ζωή παντού./ Να δω με μάτια ορθάνοιχτα.
Να ζω».
Με αυτό το ποιητικό σχόλιο καταγράφει η ιστορικός τέχνης Μαρίνα Κανακάκη το προφίλ της ζωγράφου Άννας Φιλίνη στον κατάλογο της έκθεσής της «Ωδή παραλίων πετρωμάτων», η οποία παρουσιάζεται στη Gallery Art Πρίσμα στον Πειραιά από τις 11 Μαΐου ως τις 10 Ιουνίου.
Η Isnotgallery μεταμορφώνεται σε pop up χώρο για το Μάιο και Ιούνιο με την παρουσίαση τριών καλλιτεχνών οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικά πεδία δράσης και δημιουργίας. Ο κάθε καλλιτέχνης θα έχει στην διάθεση του ένα μέρος της ISNOTGALLERY για να τον διαμορφώσει όπως ο ίδιος το επιθυμεί για να παρουσιάσει την δουλειά του. Ο εκάστοτε καλλιτέχνης θα έχει στην διάθεση του δέκα ημέρες για να παρουσιάσει την δουλειά του.
Η πρώτη καλλιτέχνιδα που θα παρουσιάσει την δουλειά της είναι η Γιώτα Ευθυμίου η οποία θα δεχτεί τους φιλότεχνους φίλους της Παρασκευή 11 Μαΐου στις 19.30 στην IsNoGallery.
Μια νέα, ρηξικέλευθη ματιά στον κόσμο της αρχαιοελληνικής ζωγραφικής ρίχνει το νέο βιβλίο του Δημήτρη Πλάντζου, αρχαιολόγου και αναπληρωτή καθηγητή κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διαρθρωμένο σε οκτώ κεφάλαια και αποτελούμενο από 360 σελίδες και 334 έγχρωμες εικόνες, Η τέχνη της ζωγραφικής στον αρχαιοελληνικό κόσμο, που μόλις κυκλοφόρησε από τις καλαίσθητες εκδόσεις Καπόν, είναι ένας τόμος με «ιδιαίτερη σημασία, καθώς αναφέρεται σε ένα θέμα που πολύ σπάνια ξεφεύγει από το ενδιαφέρον των ειδικών ερευνητών και απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό», όπως σημείωσε ο καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πάνος Βαλαβάνης, κατά την παρουσίασή του την Τετάρτη το βράδυ στο αμφιθέατρο της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας. «Πρόκειται για ένα βιβλίο που με το κείμενο, την εικονογράφηση και την εκδοτική επιμέλεια τιμά την ελληνική αρχαιολογική βιβλιογραφία» συμπλήρωσε ο κ. Βαλαβάνης, που έκανε μια συνοπτική όσο και ουσιαστική παρουσίαση του έργου.
Thavil:The thavil or tavil is a barrel shaped percussion instrument from South India. It is used in temple, folk and Carnatic music, often accompanying the nadaswaram. The thavil and the nadaswaram are essential components of traditional festivals and ceremonies in South India.In folk music contexts, a pair of wider, slimmer sticks are sometimes used. Thanjavur is famous for thavil, so called Thanjavur Thavil. In KollywoodFilmi songs thavils are mostly used, Notable movies: "Thillaanaa Mohanambal", "Paruthiveeran", "Karagattakaran".
Violin:The violin, also known informally as a fiddle, is a wooden string instrument in the violin family. Most violins have a hollow wooden body. It is the smallest and highest-pitched instrument in the family in regular use. Smaller violin-type instruments are known, including the violino piccolo and the kit violin, but these are virtually unused. The violin typically has four strings tuned in perfect fifths, and is most commonly played by drawing a bow across its strings, though it can also be played by plucking the strings with the fingers (pizzicato) and by striking the strings with the wooden side of the bow
Μπήκαμε στον δεύτερο μήνα των εκδηλώσεων Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου κι έτσι, με το δεύτερο αυτό άρθρο μου σας προτείνω κάποιες από τις εκδηλώσεις που θεωρώ πως ξεχωρίζουν αυτόν τον μήνα.
Ξεκομμένα από το αρχική τους χρήση κομμάτια μετάλλου, διαλεγμένα από ένα σωρό άχρηστα μεταλλικά στοιχεία σε απίθανα σχέδια και σχήματα, γίνονται υλικό που ψαύει τις αισθήσεις. Ο Ιωάννης Αστερίου δουλεύει με ένα από τα πιο δύσκολα υλικά, δεδομένης της προεργασίας και επεξεργασίας που απαιτείται για να μετουσιώσει την ιδέα σε γλυπτό.
Composer: Abel Fleury. Guitarist: Roberto Lara. Album: Argentina: The Guitar of the Pampas. Lyrichord (1997). DISCLAIMER: The song titles in the video were taken directly from Roberto Lara's cd. If anyone believes that certain songs have been mislabeled, please contact the Lyrichord record label about it.
Θεραπευτική Μουσική των Ασκληπιείων - "Απολλώνιος"
Ο Μιχάλης Καραβασίλης είναι ιδρυτής του Ερευνητικού κέντρου Ελληνικής Μουσικής και Μουσικών Οργάνων "Απολλώνιος".
Η "Φόρμιγγα" φόρμιγξ (Αρχαία Ελληνική Λύρα), είναι το αρχαιότερο έγχορδο μουσικό όργανο των Ελλήνων και μοιάζει με άρπα.Έχει κατασκευαστεί στο ερευνητικό κέντρο αρχαίας ελληνικής μουσικής και μουσικών οργάνων -το οποίο δημιούργησε το 1983, μόλις επέστρεψε από τις σπουδές του στην Αμερική-, από τον ίδιο, με ειδικά υλικά, ακολουθώντας πιστά, τα αρχαία ελληνικά πρώτυπα. Είναι μηκυναϊκή ( 1400 π.Χ.) και 17 χορδο.
Η "θεραπευτική μουσική των Ασκληπιείων", χρησιμοποιείτω κατά την Αρχαιότητα στα Ασκλήπιεία της Ελλάδας ως θεραπεία ή μέρος της θεραπείας των ασθενών.
« Η μουσική που ακούγεται είναι ηχογράφηση από την εμφάνιση και συμμετοχή του "Απολλώνιου" (Μιχάλης Καραβασίλης), στο Φεστιβάλ Εναλλακτικών Θεραπειών και Ελληνικού Οικουμενικού Πνεύματος και 7ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ρέικι, στις 21-22 και 23 Δεκεμβρίου 2012, με το ωριαίο βιωματικό σεμινάριο με τίτλο "Θεραπευτική Μουσική των Ασκληπιείων".»
Παραθέτω και σύνδεσμο όπου υπάρχουν δείγματα από 4cd του κ.Καραβασίλη.
Οι άγνωστοι ήρωες του Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, άλλοτε υπαρκτοί και άλλοτε φανταστικοί, σε ιδιωτικές στιγμές όπου ελλοχεύει η μνήμη του προσφιλούς του Μπουζιάνη, ισορροπούν ανάλαφρα ανάμεσα στο ιδεατό και το πραγματικό με ελάχιστο μα σημαίνον ατομικό βάρος.
Composed by Horii Kojiro (堀井 小二朗) in 1954 for the film Twenty-Four Eyes (二十四の瞳 Nijū-shi no Hitomi), based on the 1952 novel of the same name by Sakae Tsuboi, is a 1954 Japanese film directed by Keisuke Kinoshita.
Δύο πολύ σπουδαία ονόματα του παγκόσμιου μουσικού στερεώματος συμπράττουν σε μία μεγάλη βραδιά για το κοινό της Θεσσαλονίκης, την Τετάρτη 30 Μαϊου, στο Fix Factory Open Air! Οι Thievery Corporation επιστρέφουν, μετά τη θριαμβευτική περσινή τους εμφάνιση, αυτή τη φορά μαζί με τους τεράστιους UB40, με τον αυθεντικό τραγουδιστή τους Ali Campbell στα φωνητικά και τα ιδρυτικά μέλη Astro και Mickey Virtue να ηγούνται της πολυμελούς μπάντας τους!
The EPIC OF GILGAMESH is the earliest great work of literature that we know of, and was first written down by the Sumerians around 2100 B.C.
Ancient Sumer was the land that lay between the two rivers, the Tigris and Euphrates, in Mesopotamia. The language that the Sumerians spoke was unrelated to the Semitic languages of their neighbors the Akkadians and Babylonians, and it was written in a syllabary (a kind of alphabet) called "cuneiform". By 2000 B.C., the language of Sumer had almost completely died out and was used only by scholars (like Latin is today). No one knows how it was pronounced because it has not been heard in 4000 years.
What you hear in this video are a few of the opening lines of part of the epic poem, accompanied only by a long-neck, three-string, Sumerian lute known as a "gish-gu-di". The instrument is tuned to G - G - D, and although it is similar to other long neck lutes still in use today (the tar, the setar, the saz, etc.) the modern instruments are low tension and strung with fine steel wire. The ancient long neck lutes (such as the Egyptian "nefer") were strung with gut and behaved slightly differently. The short-neck lute known as the "oud" is strung with gut/nylon, and its sound has much in common with the ancient long-neck lute although the oud is not a fretted instrument and its strings are much shorter (about 25 inches or 63 cm) as compared to 32 inches (82 cm) on a long-neck instrument.
For anyone interested in these lutes, I highly recommend
THE ARCHAEOMUSICOLOGY OF THE ANCIENT
NEAR EAST by Professor Richard Dumbrill.
The location for this performance is the courtyard of Nebuchadnezzar's palace in Babylon. The piece is four minutes long and is intended only as a taste of what the music of ancient Sumer might have sounded like.
Η πρόσβαση στα έργα της σελίδας είναι δωρεάν και ο αναγνώστης μπορεί να τα κατεβάσει υπό μορφή αρχείου pdf. Τα πνευματικά δικαιώματα καθώς και τα δικαιώματα έκδοσης ανήκουν στους ίδιους τους συγγραφείς.
Συνοδοιπόροι σε ένα μοναδικό ταξίδι στο χρόνο, ξεκινήσαμε 4 φωτογράφοι ενώνοντας τις φωτογραφίες μας από 5 τόπους στους οποίους βρίσκονται τα πρώτα λεπροκομεία στην Ελλάδα.